Blog

Falsos mites del pa

Quantes vegades has escoltat això que “el pa engreixa”? Segur que moltes, però segur que també ja saps bé que es tracta de mite fals i que cada vegada hi ha més estudis que demostren que el pa pot, i ha de, estar present en la nostra dieta ja que és una excel·lent font d’hidrats de carboni i aporta vitamines, minerals i fibra. Fins i tot si estàs seguint una dieta per aprimar-se, els experts insisteixen que es pot consumir una quantitat controlada de pa.

Aquest és l’exemple més clar que existeixen una sèrie de falsos mites al voltant del pa, alguns dels més curiosos. Volem mostrar-te uns exemples, que fins i tot potser pensaves que eren certs:

El pa conté Colesterol:
El pa té pocs greixos i, com són d’origen vegetal, no conté colesterol. És més, una recent recerca del departament de Nutrició i Bromatologia de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona indica que les persones que mengen pa de manera habitual mostren baixos nivells de colesterol i un estat de salut més saludable des del punt de vista cardiovascular.

La molla engreixa més que l’escorça:
Les dues parts del pa aporten els mateixos nutrients, la diferència és que l’escorça es deshidrata durant el fornejat mentre que la molla conserva l’aigua.El pa integral té menys calories:
No existeixen grans diferències en l’aportació calòrica del pa blanc (261 calories per cada 100 g) i de l’integral (221 calories). L’avantatge del pa integral és el seu alt contingut en fibra, que fomenta una major sensació de sacietat i evita el restrenyiment.
Els diabètics no poden menjar pa:
Les persones amb diabetis no han de deixar de menjar pa, poden incloure-ho en la seva dieta però en petites quantitats. El que si és cert és que per a ells és més beneficiós el consum de pa integral que el de pa blanc, ja que el primer retarda l’absorció de la glucosa.El pa és un aliment amb alt contingut en sodi:
El pa conté sodi, doncs és indispensable per donar-li sabor i textura, però el pa que consumim actualment al nostre país és el més “insuls” d’Europa. Una llesca de pa té uns 100mg de sodi, la qual cosa representaria només el 5% del que es pot consumir diàriament.
A Espanya es consumeix molt de pa:
Encara que existeix la creença que el nostre país és molt “panarra”, la veritat és que no arribem a complir amb les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) en quan al consum d’aquest aliment. Tant l’OMS com els experts nutricionistes recomanen consumir entre 220 i 250 grams de pa al dia repartits entre els principals menjars, mentre que el consum mitjà actual al nostre país se situa en els 150 grams.